Fixat boende

Blogga var det ja..

Första dagen i skolan, är nu avklarad. Första lektionen var "pre-algebra". Vi gjorde inte så mycket, vi fick vårt "green-sheet" med all möjlig information på som läraren då gick igenom, allt från finals och betyg, till vad man inte får göra på lektionen osv, som t.ex att inte ska ha mobilen på under lektionstid, då får man typ "straff" eller till och med bli utkastad haha, massa sånt. Sista timmen eller så, gick hon igenom massa matte grejer, och herregud, det var ju inte igår man räknade matte precis. Men det börjar sakta komma tillbaka ;) Så det blir spännande och se hur det går!

Har ju lyckats fixa boende också.. Insåg ju ganska snabbt att det inte var det lättaste att hitta lägenhet/rum att hyra, och att allt är jävligt dyrt. Nu ska jag iaf hyra ett rum hos en kvinna på runt 40 kanske, hon verkar ganska trevlig, så det ska nog gå bra. Men rummet kostar alltså 650 dollar i månaden, vilket motsvarar lite mer än 4000 SEK. Det är ju bland det billigaste jag hittat, samtidigt som det är mycket pengar för att hyra ett RUM. Men då ingår internet och allt sånt, plus att det är möblerat, så just nu kunde jag inte få så mycket bättre. Det bästa var väl att jag behöver bara bo där minst 3 månader, sen kan jag hitta annat, så det är ju toppen!

Imorgon måste jag dra och fixa Student ID på skolan, och lämna in lite papper, ska passa på och söka jobb också kanske när jag ändå är på G. Sen börjar jag med min andra lektion denna vecka, som heter "READ" vilket är engelska :P Ser mest fram emot min film kurs på torsdag, det ska bli riktigt spännande!!!

Ska ju inte klaga på värmen här heller, runt 20 grader varje dag ;)

För er som inte helt vet vart jag bor, här är en karta.. Skolan ligger i Cupertino, men jag bor just nu i Santa Clara, San Francisco ligger längst norrut som ni ser ;P


Kommentarer
Postat av: Annelie

Shit vad dyrt boende! Men det var väl det man kunde tro. Verkar ju inte vara det billigaste att bo over there... :P



Kul att du dragit igång bloggen igen!



Keep us updated! Gärna med bilder ;)



Kram

2011-04-05 @ 12:31:32
URL: http://www.anny-lee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0