San Francisco

Igår besökte jag San Francisco för första gången. Äntligen! Har ju varit här över en månad nu, så det var ju på tiden. Åkte iväg med Truls, en svensk kille som jag träffade på "Orientation" programmet. Han har bil, så det var najs! Runt 12 var vi framme, började prommenera ner mot Union Square, fisherman's wharf, massa sjölejon, golden gate bron såklart och "Buskmannen", haha roligaste på hela dagen (har länkat klippet på facebook) Det blev ett massa gående alltså, känns som vi gick flera mil, mina fötter är inte så glada nu kan jag säga. Men sjukt kul hade jag, vilken stad!! :)

Vi drog väl hemåt runt 7 kanske, hann med en sväng in på IKEA också, för lite Swedish Meatballs, potatismos, brunsås och lingsylt, mMmm :D Mycket gott! Fick också köpt ett sittunderlag till min HÅRDA stol, så nu känns det mycket bättre (anteckna gärna!) Idag har jag vart och signat mig in på ett gym som ligger här i närheten. Det var ju en aning bättre än Friskis&Svettis i Oslo i alla fall, haha. SJUKT stort gym, dom hade t.o.m en basketplan där inne?? Inte för att jag lär spela det, men ändå! Så nu måste jag sätta igång och träna, om jag känner mig själv rätt så kan det lätt bli så att jag inte "orkar" och poff så har man kastat bort massa pengar på ingenting, bara sådär. MEN NU JÄVLAR! Imorgon har jag mattelektion, bara, prov på onsdag igen. Just nu räknar vi massa bråktal och sånt, vilket inte är min starka sida. Men men, med lite pluggning så går väl det mesta, höh. Idag upptäckte jag hur solbränd jag blev från igår också, haha.. helt sjukt, jag trodde inte det var så farligt men jorå, jag har vart med om värre men blev lite förvånad, det var ju inte sååå varmt igår (säkert 25+ men ändå) Så en riktig bonbränna har jag fått, och en fin röd-rand bak i nacken hah! Jaja, sjukt intressant, nu måste jag borsta tänderna och sånt och sova så jag orkar med imorgon! (eh?)
Godnatt, eller godmorgon till er svenskar/norrmän :)



Kommentarer
Postat av: Annelie

Fy fan vad jobbigt med 25 + ! Jag som tycker det är jobbigt här när det är 16-17... :P

2011-05-04 @ 13:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0